فقط یک ارتباط کوچک بین GEMBALLA TORNADO 750 GTS و Porsche Cayenne Turbo باقی مانده است . دیزاین،این مدل از SUV پورشه توسط تیم تیونینگ GEMBALLA لئونبرگ در نزدیکی اشتوتگارت صورت گرفته .
در حال حاضر در نگاه اول ، هدف فنی تکنسین های GEMBALLA Automobiltechnik GmbH را می توان به وضوح تعریف کرد:
دور از SÚV و بیشتر به یک اتومبیل اسپرت بدون سازش , تعداد زیادی درخواست برای یک خودروی اسپرت با کارایی بالا با ابعاد و فضای داخلی یک SÚV بود .25 سال تجربه با محصولات نوآورانه مبتنی بر اتومبیل های ورزشی پورشه به توسعه این خودرو جدید کمک کرده است. امضای منحصر به فرد مالک Úwe Gemballa همچنین با TORNADO 750 GTS به وضوح قابل مشاهده است: پیشرانه 750 اسب بخار و وزن خودرو 250 کیلو گرم کاهش یافته این تنها دو نقطه منحصر به فرد این خودروی عالی است. یکبار دیگر ، این شرکت تخصص خود را در مورد طراحی چشمگیر و یک فناوری پیشرانه مخصوصاً قدرتمند به رخ می کشد .
طراحی چشمگیر برای بالاترین نیازها
به منظور پاسخگویی به نیازهای بیشتر خودروهای اسپرت از نظر ساخت سبک و سختی پیچشی ، تیم Gemballa تقریباً تمام بدنه اتومبیل را بهینه سازی کرد.به همین دلیل ، از کربن فوق العاده مقاوم و به خصوص مواد سبک به طور عمده استفاده کرده.
سپرجلو که 60 میلی متر نسبت به لیپ زیرسپر توسعه یافته است باعث ایجاد رطوبت بیشتر در محور جلو می شود و در ارتباط با قسمت عقب گسترش یافته و ظاهر معمولی خودروی اسپرت را از بین می برد.ورودی های هوای گسترده باعث جذب هوای تازه اضافی برای موتور ، روغن موتور و کولر می شود. و علاوه بر این ، یک سیستم کانال هوا حتی هوا را به ترمزهای جلو می رساند.از طرف دیگر ، گرمای موتور توسط مجاری هوا در کاپوت تازه طراحی شده نیز منحرف می شود.در مقایسه با سری Cayenne ، واحد یکپارچه کاپوت اکنون به جلو باز می شود و بنابراین امکان دسترسی بهتر به موتور را فراهم می کند.
متخصصان آیرودینامیک بخش عقب را نیز به طور گسترده بهینه سازی کردند. لیپ عقب 40 میلی متر افزایش یافته است و برای تخلیه اضافی ، یک پخش کننده مسابقه اضافه شده است. یک اسپویلر عقب با فلاپ های کربن بسته آیرودینامیکی را کامل می کند.
در هنگام طراحی کیت بدنه ، GEMBALLA تردیدی در این که TORNAGO 750 GTS یک ماشین اسپرت تمام کمال است باقی نمی گذارد. به منظور تأکید بر این ادعا ، GEMBALLA ویژگی های طراحی را اضافه می کند که برای اتومبیل های اسپرت معمولی نیست: چراغ های عقب مایل به عقب و چهار لوله انتهایی سیستم اگزوز با کارایی بالا که در لیپ عقب قرار گرفته اند ، ظاهر قدرتمند را تأیید می کنند
تغییرات گسترده در چرخ دنده نتایج رانندگی چشمگیری را به همراه دارد
از یک طرف ، ترکیب سیستم اگزوز اسپورت ، کاتالیزورهای ورزشی و هدر مسابقه ای بهینه شده صدای اسپرت و خاکی V8 را ارائه می دهد.از طرف دیگر ، بخش مهمی از تغییرات عمیق در موتور سری Cayenne Turbo است. اما ویژگی اصلی تغییر موتور افزایش ظرفیت حجم تا پنج لیتر است.در اینجا ، کارشناسان موتور GEMBALLA پیستون های سفارش سازی شده ، میله های اتصال ویژه و توربوشارژهای مسابقه ای را نصب کردند.یک اینترکولر هوا با 90 درصد فضای خنک کننده بزرگ هوای سرد کافی را تأمین می کند. همه این قطعات با کمک نقشه های الکترونیکی موتور جدید دقیق با یکدیگر تنظیم می شوند.
نتیجه: با عملکرد حداکثر 750 اسب بخار / 552 کیلووات در 6،400 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 1050 نیوتن متر در 3200 دور در دقیقه ، موتور GEMBALLA خواسته های مشتاقان خود را از ورزش های موتوری برآورده می کند و همچنین دارای عملکرد عالی است.شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت خودرو 4WD تنها در 4.3 ثانیه است و با حداکثر سرعت بیش از 300 کیلومتر در ساعت ، GEMBALLA TORNADO 750 GTS به طور قابل توجهی قدرتمندتر از نمونه مشابه خود است.
چسبندگی مناسب توسط تایر سفارشی برای GEMBALLA TORNADO 750 GTS و رینگ های فوق العاده چند منظوره مخصوصاً سبک GT SPORT در 12Jx22 با لاستیک هایی به ابعاد 335/25 Z 22 در دسترس هست.
با ساخت چرخ ها با فناوری سفارشی ،بسیار سبک ساخته شدند . به طور قابل توجهی عملکرد و همچنین شتاب و ترمز را بهبود می بخشد.
سیستم ترمز با عملکرد بالا با دیسک های پانچ شده و شکاف دار XXL ، مقادیر کاهش سرعت بهینه را تضمین می کند. به منظور ارائه پاسخ بی نظیر پدال گاز ، تکنسین های GEMBALLA از کالیپر ترمز 6 پیستون با دیسک های 420 میلی متر در محور جلو و کالیپر ترمز 4 پیستون با دیسک های 380 میلی متر در محور عقب استفاده کردند.
4 نفره با فضای داخلی پیشرفته
طبق معمول ، GEMBALLA فضای داخلی را با کیفیتی غیر قابل باور و با طراحی نوآورانه می سازد. چهار صندلی تک اسپرت که در هنگام رانندگی در جاده های پر پیچ و خم تجربه نشستن بی نظیری را به همه مسافران ارائه می دهد از دیگر نکات قابل توجه دسته هایی که در کنسول عقب تعبیه شده اندکه امکان راحتی را به سرنشینان می دهد .
کنسول وسط جلو جدید با جعبه دنده بلند شده و سیستم کنترل داده احساس واقعی کابین خلبان را ایجاد می کند. صفحه نمایش هماهنگ و هماهنگی داده های محرک مانند شتاب ، شتاب متقابل و کاهش سرعت را ارائه می دهد. همچنین در TORNADO از راحتی و آسایش چشم پوشی نمی شود و GEMBALLA شیک و در عین حال کمال صنعتگر ، اجزای پیشرفته Rear Seat Entertainment را با هم ادغام می کند و این موارد را با بهترین مواد از جمله چرم با کیفیت بالا ، فیبر کربن یا آلومینیوم ترکیب می کند.
GEMBALLA – متخصص تیونینگ پیشرفته پورشه و طراحی مهندسی نوآورانه GEMBALLA TORNADO GTS را در نسخه محدود 50 اتومبیل با قیمت 400000 یورو ارائه داده است .